Kilkunastu uczestników i jeszcze więcej pomysłów na prowadzenie własnej działalności, fachowe porady i merytoryczne wskazówki – tak najkrócej opisać można to, co działo się 23 i 24 listopada w MCK-u podczas zorganizowanych przez miasto pierwszych bezpłatnych warsztatów z tworzenia start-upów. Czym są pitching, plan marketingowy czy narzędzia e-commerce, jaka jest różnica między start-upem a zwykłą firmą, jak szukać oryginalnych pomysłów na własną działalność – o tym m.in. dowiedziało się kilkunastu uczestników dwudniowych warsztatów zorganizowanych przez bełchatowski magistrat. W MCK-u pod okiem specjalistów opracowywali oni pomysły na prywatny biznes, dopracowywali koncepcje własnych produktów lub usług. Przydatna w tym były zdobyta w trakcie szkolenia wiedza o nowoczesnych modelach biznesowych czy narzędziach
e-commerce, stosowanych przy sprzedaży za pośrednictwem internetu. Poruszane też były kwestie planów marketingowych i finansowych, wizerunku start-upu w mediach i na portalach społecznościowych, hierarchii i podziału ról w zespole. Spotkanie było bezpłatne, a udział w nim mógł wziąć każdy bełchatowianin, który ukończył 15 rok życia. Zajęcia skierowane były zarówno do osób uczących się, jak i pracujących, bezrobotnych, a także prowadzących już działalność gospodarczą.

Warsztaty takie magistrat zorganizował po raz pierwszy. – RE:START UP to nowy projekt, który kierujemy do kreatywnych ludzi w różnym wieku. Chcemy w ten sposób zachęcić mieszkańców, by realizowali swoje pomysły, by przekuwali je w dochodowy biznes, a formuła start-upu jest do tego właśnie stworzona – mówi Jakub Berłowski, zastępca dyrektora Wydziału Rozwoju Miasta bełchatowskiego magistratu.

 

 

 

Accessibility