Prowadzisz działalność handlową? Chcesz wejść na rynki azjatyckie? To spotkanie jest dla Ciebie! Województwo Łódzkie, Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. oraz Ośrodek Spraw Azjatyckich Uniwersytet Łódzki zapraszają na bezpłatne spotkanie informacyjne „Doing business in ASEAN” skierowane dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą związaną z obrotem towarowym z zagranicą oraz osób planujących rozpocząć taką działalność.

Spotkanie dla zainteresowanych przedsiębiorców odbędzie się w formule hybrydowej, zarówno online, jak i stacjonarnie w Ośrodku Spraw Azjatyckich Uniwersytetu Łódzkiego w auli Pałacu Alfreda Biedermana przy ul. Franciszkańskiej 1/5. Podczas rejestracji należy podać opcję udziału w wydarzeniu (online, czy stacjonarnie).

Program wydarzenia:

8:30 – 9:00 – Rejestracja uczestników
9:00 – 9:10 – Otwarcie spotkania przez organizatorów:

• p. Agnieszkę Kurczewską, prof. UŁ, Prorektor ds. współpracy z otoczeniem UŁ oraz
• p. Dawida Mazurkiewicza, Dyrektora Departamentu Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego

9:10 – 9:55 – Podstawowe zagadnienia dotyczące funkcjonowania na rynkach ASEAN:

• Ogólna charakterystyka ASEAN: rola kultury i różnic międzykulturowych w stosunkach biznesowych, rola stereotypów w kontakcie z partnerami zagranicznymi – dr hab. Dominik Mierzejewski, prof. UŁ, Ośrodek Spraw Azjatyckich UŁ.
• Charakterystyka gospodarcza regionu Azji Południowo-Wschodniej (Indonezja, Wietnam, Malezja, Singapur) – Mateusz Chatys, Ośrodek Spraw Azjatyckich UŁ.

09:55 – 10:10 – Przerwa kawowa
10:10 – 11:40 – Wprowadzenie w tematykę działalności handlowej z krajami grupy ASEAN:

Wsparcie instytucjonalne polskiego biznesu w krajach Azji Południowo-Wschodniej – Aneta Piotrowska, Konsultant w Centrum Eksportu, Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.
Przygotowanie firmy do rozpoczęcia ekspansji zagranicznej. Pierwsze kroki w ekspansji zagranicznej – Wojciech Nowicki, Ekspert w Departamencie Partnerstwa i Komunikacji, Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.
Rynek sektora spożywczego i kosmetycznego na przykładzie Wietnamu, Indonezji i Singapuru.
Dlaczego warto wybrać rynki Azji Południowo-Wschodniej?
Branże strategiczne dla polskiego eksportu, uwarunkowania prawne i gospodarcze, perspektywy i bariery.
Możliwości rozwojowe w zakresie działalności polskich firm na rynkach ASEAN. Struktura polskiego eksportu na rynkach ASEAN.
Prelegenci:
* Ngan Ho Thi Hanh – Business Development Manager Zagranicznego Biura Handlowego w Wietnamie,
* Cezary Filipek ¬– Business Development Manager Zagranicznego Biura Handlowego w Indonezji,
* Maja Justyna – Business Development Manager Zagranicznego Biura Handlowego w Singapurze.
• Success stories: przykłady polskich firm obecnych na rynkach Azji Południowo-Wschodniej, praktyczne porady polskich eksporterów na trudne czasy:
* Andrzej Jakubowski – Polish Business Club in Jakarta,
* Adrian Winiarz – Export Director, Bielenda,
* Anna Gętka – Export Manager, Bakalland,
* Beata Łakoma – Business Development Manager, Lestello.

11:30 – 12:00 – Sesja pytań i odpowiedzi
12:00 – 12:30 – Networking

Z uwagi na ograniczenia w związku ze stanem pandemii w szkoleniu stacjonarnie mogą wziąć udział nie więcej niż 32 osoby. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Accessibility